رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟
سرخط خبرها

ورزش ۱۴۰۰؛ پرهیاهو، پراتفاق | مروری بر ورزش جهان

  • کد خبر: ۱۰۲۵۷۷
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
ورزش ۱۴۰۰؛ پرهیاهو، پراتفاق | مروری بر ورزش جهان
ورزش جهان در سالی که گذشت اتفاقات ریز و درشتی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اتفاقات مهم ورزش جهان در سال شمسی که گذشت در این مطلب مرور کرده ایم.

شوک جدایی مسی

فوق‌ستاره آرژانتینی بعد از ۱۸‌سال از بارسا رفت.
خروج شوکه‌کننده مسی از بارسلونا در تابستان گذشته هنوز هم برای برخی از هواداران آبی‌و‌اناری هضم نشده است. باشگاه بارسلونا اعلام کرد موانع اقتصادی و ساختاری باعث شده است نتوانند قراردادی با لیونل مسی امضا کنند؛ بهانه‌ای که بعد‌ها مشخص شد چندان هم واقعی نبوده است. آمار‌و‌ارقام را که مرور می‌کنیم، برای همه سخت خواهد بود بعد از هجده سال حضور در تیم اول بارسلونا دیگر لیونل مسی را با پیراهن این تیم نبینیم.

سایت «بلیچرریپورت» خیلی زود طرحی گرافیکی با آما مسی در بارسلونا منتشر کرده است. لئو در هجده سال حضور در تیم اول بارسا، ۱۰ قهرمانی لالیگای اسپانیا، هفت قهرمانی کوپادل‌ری اسپانیا، شش قهرمانی سوپرجام اسپانیا، چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سه قهرمانی سوپرجام اسپانیا و سه قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها داشت. او در ۷۷۸ بازی پیراهن بارسلونا را پوشید و ۶۷۲ گل زد و ۳۰۵ پاس‌گل ارسال کرد.

البته ستاره آرژانتینی در مراسم خداحافظی‌اش هواداران را امیدوار کرد که به‌زودی به جمع آبی‌و‌اناری‌ها برمی‌گردد. رفتن مسی موجی از ناراحتی و عصبانیت را در بین طرف‌داران این تیم به‌راه انداخت؛ از علاقه‌مندان بارسلونا گرفته که پشت در‌های این باشگاه به مدیریت اعتراض کردند تا بازیکنان حاضر و سابق این تیم که رفتن فوق‌ستاره آرژانتینی را یک خبر بسیار بد دانستند. با اعلام جدایی لیونل مسی، خیلی زود تأثیر نبود این بازیکن در بارسلونا نمایان شد. میزان فروش پیراهن‌های بارسلونا در فروشگاه‌های این باشگاه با افت هشتاددرصدی مواجه شده است که میزان بسیار بالایی است.

همچنین بارسلونا ۳۰ هزار بلیت بازی اول خود در لالیگا مقابل رئال‌سوسیداد را برای اعضای ویژه باشگاهش به فروش گذاشت؛ اما در فروش تمام این بلیت‌ها ناموفق بود و مجبور شده است که این بلیت‌ها را در اختیار عموم مردم قرار دهد. این اتفاقات می‌تواند قرارداد‌های بارسلونا با اسپانسرهایش را تحت‌الشعاع قرار دهد. همه این موارد باعث شد تا آبی‌و‌اناری‌ها در ترازنامه منتشر‌شده از‌سوی لالیگا با تراز ۱۴۴-‌میلیون یورو، تنها‌باشگاهی باشند که تراز منفی دارد.

بازگشت رونالدو به جزیره

کریستیانو رونالدو، مهاجم گل‌زن پرتغالی سابق منچستر‌یونایتد که سابقه بازی در تیم‌های اسپورتینگ‌لیسبون پرتغال، رئال‌مادرید اسپانیا و یوونتوس ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد، در آخرین روز‌های پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستان امسال و در یک اتفاق غافل‌گیرانه برای هواداران و پیش‌بینی‌نشده از‌سوی کارشناسان فوتبال اروپا، در‌حالی‌که صحبت از پیوستنش به منچستر‌سیتی به گوش می‌رسید، در انتقالی مهم و سرنوشت‌ساز به تیم سابقش در انگلستان یعنی منچستر‌یونایتد بازگشت و شاگرد سولسشر در اولدترافورد شد.

پس از دوازده سال، کریستیانو رونالدو دوباره پیراهن سرخ منچستریونایتد را به تن کرد. CR۷ پس از دوران سه‌ساله حضورش در یوونتوس، به منچستریونایتد برگشت. پافشاری‌های کریستیانو رونالدو برای جدایی از یوونتوس جواب داد و این مهاجم سی‌وشش‌ساله پرتغالی، در‌نهایت به منچستریونایتد، تیم اسبقش، بازگشت.

یوونتوس برای فروش کریستیانو رونالدو جهت جلوگیری از ضرر‌دیدن تراز مالی‌اش، همواره مبلغ ۲۸‌میلیون یورو را طلب می‌کرد؛ اما سایمون استونز از بی‌بی‌سی و فابریتزیو رومانو از اسکای ایتالیا گزارش می‌دهند که منچستریونایتد برای جذب رونالدو، مبلغ ۱۵‌میلیون یورو به علاوه ۸‌میلیون یورو پاداش را به یوونتوس پرداخت می‌کند که مبلغ ۵ میلیون یورو از این پاداش، سهل‌الوصول است. این یعنی یوونتوسی که برای فروش رونالدو مبلغ ۲۸‌میلیون یورو را طلب می‌کرد، درنهایت مبلغ ۲۳‌میلیون یورو نصیبش می‌شود. نام پل پوگبا نیز هرگز وارد مذاکرات منچستریونایتد و یوونتوس نشد.

جاودانگی نادال

رافائل نادال اسپانیایی روز ۱۰‌بهمن در فینال تنیس استرالیا و در یک دیدار پر‌هیجان موفق شد دانیل مدودف را با نتیجه ۳‌بر۲ مغلوب کند. این دیدار ۵‌ساعت و ۲۴‌دقیقه طول کشید و در‌نهایت با پیروزی تنیس‌باز مشهور اسپانیایی به پایان رسید. نادال با کسب بیست‌ویکمین عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های مختلف گرنداسلم، رکورددار کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شد و از راجر فدرر و نواک جوکوویچ صرب، نفر نخست رده‌بندی برترین‌های جهان که صاحب بیست قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم است، جلو زد.

بهترین باشگاه جهان در آستانه انحلال

آخرین روز‌های سال ۱۴۰۰ با بحران جنگ روسیه و اکراین همراه بود؛ اتفاقی که باشگاه چلسی را در آستانه نابودی قرار داده است. باشگاهی که سال گذشته عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده، به واسطه حمایت‌های مالی آبراموویچ از دولت روسیه و شخص پوتین، از سوی بریتانیا و اتحادیه فوتبال اروپا تحریم شد. این اتفاق زلزله‌ای را در لندن به پا کرد که دیوار‌های استمفورد بریج را به لرزه در آورده و حالا از گوشه کنار شنیده می‌شود دولت انگلیس برای فروش چلسی باید تخفیف ویژه‌ای قائل شود و هیچ پولی به صورت غیر مستقیم و مستقیم به آبراموویچ از فروش چلسی نخواهد رسید.

احتمالا فروش این باشگاه تبدیل به یک فرایند طولانی شود؛ هر چند به چلسی مجوزی داده شده تا همچنان بتواند به فعالیت‌های مرتبط با فوتبال ادامه دهد.  بدین ترتیب شیر‌های غران لندنی که چند ماه پیش عنوان بهترین باشگاه سال ۲۰۲۰ جهان را نیز به خود اختصاص داده بودند، حالا برای بقا باید در انتظار پایان جنگ روسیه و اوکراین باشند.

کونته تاج و تخت بانوی پیر را برهم زد

اینتر پس از یازده سال در سری آ به قهرمانی رسید. آبی و مشکی‌های شهر میلان به ۹ سال سلطه یوونتوس در سری آ پایان دادند و با هدایت آنتونیو کونته موفق شدند فاتح فصل ۲۱-۲۰۲۰ سری آ شوند. اینتر چهار هفته مانده به پایان سری آ، قهرمانی اش در لیگ را قطعی کرد تا نوزدهمین اسکودتوی تاریخ باشگاه را کسب کنند. نکته جالب اینکه آن‌ها نخستین قهرمان جدید سری آ از فصل ۱۱-۲۰۱۲ بودند. به این ترتیب داستان قهرمانی‌های متوالی یوونتوس در سری آ که ۹ سال طول کشید، به پایان رسید.

بانوی پیر برای ۳ هزارو ۲۸۲ روز قهرمان ایتالیا بود، اما آنتونیو کونته سرانجام تاج و تخت بیانکونری را برهم زد. عجیب‌تر آنکه آنتونیو کونته، سرمربی موفق ایتالیایی، در فصل ۱۲-۲۰۱۱ در اولین فصل حضورش در یوونتوس، توانست این تیم را پس از چند سال دوباره قهرمان سری آ کند؛ اما داستان قهرمانی‌های متوالی یووه که با سرمربیگری کونته شروع شد، به دست همین مربی هم به پایان رسید.

بازگشت بعد از ۶ سال

آبی و اناری‌های نیوکمپ یکی از فصول فاجعه بارش را پشت سر می‌گذاشتند که با یک تغییر ناگهانی و ورود مهندس محبوب کاتالان ها، اوضاع کمی بهبود یافت. ژاوی هرناندز در یکی از مقاطع سخت تاریخ بارسلونا، هدایت این تیم را به دست گرفت و موفق شد تا حدی به اوضاع این تیم سروسامان دهد و رضایت نسبی هواداران را جلب کند. اسطوره محبوب نیوکمپ که سال‌های آخر بازی اش را در قطر پشت سر گذاشته بود، در السد مربیگری را شروع کرد و بعد از چند فصل درخشان، با فشار هواداران آبی و اناری جانشین رونالد کومان شد. ژاوی در تابستان ۲۰۱۵ بارسا را ترک کرده بود و زمستان ۲۰۲۱ یک بار دیگر به تیم محبوبش بازگشت. پیروزی مقابل اسپانیول در دربی کاتالان‌ها محبوبیت این مربی را در همان ابتدای کار به اوج رساند تا مدیران باشگاه که پیش‌تر چندان پولی خرج خرید‌های جدید نمی‌کردند، چند ستاره بزرگ مثل اوبامیانگ، ترائوره، فران تورس و حتی دنی آلوز را به خدمت بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->